תביעה על רשלנות בהרדמה בניתוח

מרכיב משמעותי ברשלנות ניתוחית הינה רשלנות בהרדמה. לכל ניתוח נדרשת הרדמה צוות משרד עו"ד פוזנר מתאר את כל השלבים הנדרשים בתביעה בהתרשלות בהרדמה בניתוח.

המדריך לרשלנות בהרדמה

מרכיב משמעותי ברשלנות ניתוחית הינה רשלנות בהרדמה. לכל ניתוח נדרשת הרדמה, כאשר ההרדמה יכולה להיות מקומית (כגון הרדמה אפידורלית וספינלית בניתוח קיסרי) או הרדמה מערכתית, מלאה (כגון הרדמה בניתוחי לב חזה).
ניהול נכון של שלבי ההרדמה. הינו קריטי בכל שלבי הניתוח.

לפני הניתוח על הרופא לוודא כי המטופל הינו בהרדמה מלאה לפני הניתוח. זאת כדי למנוע כאבים וכן להכניסו למצב שינה ורוגע כדי להרגיעו ולמנוע את טראומה הנפשית.

בנוסף, המרדים הינו בעל מרכיב מהותי במהלך הניתוח עצמו. על המרדים לוודא כי המטופל יציב בזמן הניתוח (לחץ דם, דופק ונשימות בטווח התקין).

כמובן השלב הקריטי ביותר הינו לאחר הניתוח, לוודא כי המטופל יתעורר ויחזור ליכולתו לנשום בצורה עצמאית. כאשר בכל שלב הניתוח נדרשת ערנות מצדו של הרופא המרדים, כאשר פעולה רשלנית יכולה לפגוע בחייו, אורח חייו ובריאותו הפיזית והנפשית של המטופל.

שלבי התביעה

אם אדם מרגיש כי אכן הוא נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית פיזית או נפשית. נדרש עיון מעמיק ובנייה מסודרת של שלבי האירועים וכן בעיון מעמיק במידע הנמצא ברישום הרפואי.

לאחר מכן, הצבעה על הכשלים בניתוח הרפואי נדרשת פניה לרופא מומחה (מי שהוא בעל ניסיון באותו הניתוח הרשלני) כדי להראות כי הרופא אכן חרג מתחום ה"רופא הסביר" בניתוח.

כך למשל, נבקש את חוות דעתו של רופא כירורג כדי להעיד על רשלנות במהלך ניתוח באזור הבטן או רופא מרדים כאשר הייתה התרשלות במהלך ההרדמה .

לאחר ביסוס הראיות, נפנה לבית המשפט לצורך קבלת פיצויים עבור הפגיעה בבריאותו ופרטיותו של המטופל. בית המשפט יבחן את הראיות  ויבחן אם אכן הרופא חרג מתחום "הרופא הסביר" ואם אכן ישנו קשר בין הפגיעה מצד הרופא לבין מצבו הבריאותי של התובע כעת.

סכומי התביעה

חשוב לדעתי כי סכומי התביעה יכולים להגיע לכדי מיליוני שקלים, כאשר הדבר תלוי ברמת הנזק ונכותו של התובע אשר נגרמה במישרין או בעקיפין מהניתוח.

הסכומים של התביעה תלויים גם כן בגילו של המטופל ורמת השתכרותו, דהיינו כאשר מדובר במטופל צעיר אשר כל חייו היו לפניו. הסכומים הפיצויים יהיו הרבה יותר גבוהים בשל הפגיעה אשר תלווה אותו ותפגע בו בהמשך חייו.

*באתר זה קיים גם מדריך מסודר לניתוח עבירת רשלנות ורשלנות ניתוחית.

רשלנות בהרדמה
רשלנות בהרדמה צילום אילוסטרציה pixbay

שתפו:

מאמרים נוספים:

לייעוץ ראשוני מלאו פנייה ואנו נתקשר אליכם בהקדם

דילוג לתוכן